Burada Gördüğünüz..

Ecnebilerin beer coaster, bizim de bardak altlığı deyip geçtiğimiz değişik gramajlardaki renkli ve dizaynlı kartondan basılmış yuvarlak veya kare şeyler...Kimine göre sadece bir araç, bana ve benim gibi obsesif koleksiyon meyilliler için de amaç. Evet amaç, bardak altlığı koleksiyonu yapmak amaç.
Nasıl ki kimileri peçete koleksiyonu yapar, kimileri de pul; bu da o minvalde bir tutku işte..

Peki bunun için neler lazım? 

a. Bir amacın kişisi olabilecek düzeyde tutku. 

b. Eldeki parçaları güzelliklerine kanıp gerçek amaçları olan bardak altlarında harcamayacak bir irade. 

c. Gezintiye çıktığında masaları kesecek araştırmacı bir göz. 

d. Elde olmayan bir parça görünce içeri girip rica edecek cesaret. 
(çalmıyoruz! cık cık cık) 

e. Biriken parçaları saklayacak ve 3 yaşındakilerden uzak tutacak güvenli bir mekan. 

f. Daha çok insana ve parçaya ulaşmak için daha geniş bağlantı ağı, twitter friendfeed facebook v.b. 

g. Eline geçen parçaları göndermekten üşenmeyecek Özlem Akın veya Seda Arkan gibi arkadaşlar, 
bkz. aşağıdaki fotoğraf 
PS: Almanyadan gelecek 4 altlık da yoldadır. Temmuz ayında bir parti Almanya ve ABD karması daha gelecek. Üç vakte kadar da Bursa'dan birşeyler bekliyorum.

h. Ciddi koleksiyonerlik için gerekecek para, bunları satan yerli yabancı çok var! Aslında bu bir koleksiyon etiği meselesi. Ben çok param da olsa parayla satın almam mesela. 


 

Yaklaşık 3 yıldır biriktirdiğim ama son iki üç ayda ciddi bir çaba harcadığım bardak altlığı koleksiyonum şu anda 60 - 70 parçaya ulaşmıştır. Niyetim, yukarıdaki maddelerin özellikle f bendinde daha çok durup daha çok yurt dışından bardak altlığı gönderilen biri haline gelmek. 

Modelim Vladimir Gerlish'tir. Koleksiyonu 12 yaşında başlayan adamın şu anda 106 ülkeden 14623 tane bardak altlığı var!! Bu hayvan evladı kadar olmasam da, neden en azından mesela 250 tanem olmasın ki?




2 yorum:

Unknown dedi ki...

Bende bardak altlığı biriktiriyorum ve yurtdisinda da arkadaslarim var senin bu fikrin hoşuma gitti :) peki sana nasil yolluyorlar anlatabilirmisin acaba :)

Unknown dedi ki...

Bende bardak altlığı biriktiriyorum ve yurtdisinda da arkadaslarim var senin bu fikrin hoşuma gitti :) peki sana nasil yolluyorlar anlatabilirmisin acaba :)